29 november 2006

Woensdagavond

Vandaag na thuiskomen uit werk gelijk kijken of de meervallen de dag goed doorgekomen zijn. Bij binnenkomen in de woonkamer valt me gelijk op dat er iets 'zwarts' met 'witte puntjes' op het grootste stuk hout zit. Als ik wat beter ga kijken zie ik dat het Pseudolithoxus dumus is, oftewel de L244. Gelukkig maar! Om deze en om de L168 had ik me wat zorgen gemaakt, omdat vooral de L244 toch bekend staat als een vrij gevoelige vis. Gelukkig merk ik daar weinig van :-)

Nu verder kijken naar de L75 en de L168. Deze kon ik helaas niet zo snel ontdekken. De L75 had zich wel heel erg goed verstopt, en dat vooral voor zo'n groot lijf.

Om te illustreren dat het wel goed lijkt te gaan met de beestjes laat ik onderstaande foto zien:




Voor mij zijn op deze foto 2 dingen te zien die erop wijzen dat het goed gaat:
  1. De kleur van de Dekeyseria bracyura. Bij het verhuizen zelf was het beestje veel bleker.
  2. De grote drollen. Dit betekend voor mij dat de vissen ook gegeten hebben, wat nooit een slecht teken kan zijn.

Vanavond maar eens courgette voeren aan de beestjes. Zullen ze hopelijk wel lekker vinden.

Geen opmerkingen: