29 november 2006

L-nummers erbij

Gisteravond enkele L-nummers verhuist van de meterbak in Hellevoetsluis naar de toch wel iets grotere bak in Barendrecht. Vanavond zal ik zien of de visjes het goed doen.

Het vangen was nog een leuk moment. De L168 Dekeyseria brachyura liet zich vrij makkelijk vangen, dat was een kwestie van het hout waar hij op zat optillen, netje eronder en schudden maar. No problemo dus.

De L244 Pseudolithoxus dumus was al wat moeilijker om te vangen. De schoot toch wel een aantal keer de bak door voordat hij in het netje terecht kwam.

Uiteindelijk moest alleen dus nog de L75 Peckoltia sabaji gevangen worden. Dit was echt een drama. Het beest is veels te slim om zich te laten vangen. Bij de minste of geringste beweging bewoog hij de kant op die het verste weg was vna het netje. En als ik uiteindelijk het netje een beetje bij hem in de buurt had ramde hij zich er gewoon langs of overheen... Maar, uiteindelijk is het toch gelukt.

En zodoende ging de reis met de vissen richting Barendrecht waar ze na even overwennen in de bak gezet werden. Ik ben benieuwd hoe ze vandaag de dag doorkomen. Vanavond hebben ze wel een lekker stukje courgette verdient denk ik zo, dat hebben ze de laatste tijd al niet gehad...

1 opmerking:

Tom en Riet zei

Ik vind het geweldig, ben zelf ook aan het proberen mijn weblog bij te houden, maar beetje tijd gebrek.
Ik zal deze blijven volgen.

grt Tom